Kungens Nobelmiddag + Nobelpristagarna

Här kommer inlägget jag lovat, om en lite sent... Jag har varit sjuk (och är det fortfarande, men orkar i alla fall slänga in ett snabbt inlägg nu tror jag!?)
Victorias kläder:
Foto: Aftonbladet, Hovbloggen
Fantastiskt söt var mitt första intryck, när jag såg denna vackra klänning! Fint mönster och kronprinsessan matchar med fina detaljer! Örhängena använde hon första gången dagen innan sitt bröllop, den 18 juni förra året. Stråldiademet är en favorit för Victoria, hon använder det ofta. Det är kanske lite väl spetsigt och kan ge föra tankarna åt en isprinsessa. Men eftersom resten av outfiten är mjuk och söt så funkar det bra. Lägg också märke till dem guldiga skorna, även dem använda förut. Och släpet bara älskar jag! Klänningen är inte så tight och med tanke på att hon vågade bära en väldigt figurnära klänning på Nobeldagen, så förstår jag om hon ville ha en lite lösare, skönare klänning dagen efter, som dessutom...
Skärmavbild 2011-12-12 kl. 09.38.34.pngFoto: Aftonbladet, Hovbloggen
hade plats för den växande magen! Den sitter kanske lite löst runt armarna och hänger runt bysten, men den var som sagt riktigt snygg enligt mig. Keonprinsessan förvånade mig med att lyckas riktigt bra under båda Nobeldagarna. Tjusigt Victoria!
Sedan var det ju det där med Nobelpristagarna. Dem kommer här:
Nobelpriset i fysik tilldelas: Saul Perlmutter, Brian Schmidt och Adam Riess. Dem fick priset för att ha upptäckt att universum bara blir större och större. Detta upptäckte dem genom att studera avlägsna supernovor.
Nobelpriset i kemi tilldelas: Dan Shechtman för upptäckten av kvasikristaller.
Nobelpriset i medicin tilldelas: Bruce Beutler, Jules Hoffmann. Den andra halvan går till Ralph Steinman. De får priset för sin forskning kris immunförsvaret.
Nobelpriset i litteratur tilldelas: Den svenska poeten Tomas Tranströmer, senast en svensk vann litteraturpriset var för 37 år sen. " För att han i förtätade, genomlysta bilder ger oss ny tillgång till det verkliga". Så lyder motiveringen.
Nobels Fredspris går till tre kvinnor: Ellen Johnson Sirleaf, Leymah Gbowee och Tawakkul Karman. De tilldelas priset pågrund av deras kamp för kvinnors säkerhet och deras rätt till fulldelaktighet i fredsbyggande insatser.
Nobelpriset i ekonomi tilldelas: Thomas Sargent och Christopher Sims, för sin forskning om orsak och verkan i makroekonomin.
Här får Tranströmer sitt Nobelpris. Foto: Svt


Kommentarer
AmO

U Rocks!!!

2011-12-20 @ 17:18:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kungligkoll

Hej och välkommen till min blogg. Jag är en ung tjej som bor i Skåne och gillar kungligheter. Här på min blogg skriver jag om deras liv, stil och arbete. Jag ger också boktips och filmtips om kungligheter och svarar på alla frågor jag får så gott jag kan. Hoppas ni följer bloggen, jag uppdaterar så ofta jag kan. Kram!

RSS 2.0