De vackraste klänningarna! Titta och... inspireras

Här bjuder jag nu på godbitarna ur Kronprinsessan Maximas garderob.
1. Gala i New York, hösten 2009 Ljuvlig. Helt underbart ljuvlig... Maximas skira prinsessdröm i rosa chiffong är en av de vackraste klänningar jag någonsin sett. Den vinner lätt första platsen över Maximas klänningar, med glitter och just min favoritfärg, rosa och luftig vidd på klänningen. Jag älskar den! Full träff Maxima!
2. Fest konserten inför Victoria och Daniels bröllop, Stockholm 18 juni 2010. En sommardröm är min första tanke när jag ser klänningen. Den stora tygrosen i midjan, det korta chiffongsläpet och hur klänningen sitter på henne är perfekt. Och perfekt för änamålet, som en liten hyllning för kärleken.
3. Maximas 40-årsfest, Amsterdam Nederländerna 27 maj 2011. Ja, jag vet jag brukar inte tycka om enaxlat. Men på något sett ändrar Maxima min uppfattning kring det här. Jag älskar färgen, även om jag inte brukar föredra orange. Jag älskar den för fallet, chiffongen, färgen och hur den sitter fast i armen. Jag vågar gå så långt som att säga att jag älskar denna axelbandslösa klänningen!
4. Nikolaos och Tatianas bröllop, Grekland (ön Spetses) 25 augusti 2010. Fråga mig inte varför, men jag är riktigt svag för den här klänningen! Den har så vackra fäger, jag älskar skärpet i midjan och regnbågsfärgerna bryter av så fint. En perfekt sommarklänning att gå på bröllop i.
5. Prins Charles 60-årsfest, London november 2006. Kan man annat en älska klänningen? Nej jag tror inte det heller. Plisserade volanger i eldigt rött, som påminner mig om hennes sydamerikanska ursprung. Dessutom tycker jag om att den är axelbandslös. Snyggast på festen utan tvekan!
6. Kung Carl Gustavs 60-årsfest, Stockholm april 2006. Helt slät upptill. Det är oerhört sällan jag ser axelbandslösa klänningar där toppen är helt släp. Den är alltid hjärtformad eller har någon detalj. Därför blir jag så glad av att se denna klänningen. Dessutom har den härlig vidd,  och det är roligt att hon vågar fjädrar!
Ja, det blev sex klänningar, eftersom jag bara visade tre igår. Jag vet att om det skulle jämna ut sig så skulle jag vissat sju, men nu blev det som det blev! Här kommer dem fantastiska bilderna till inlägget! Ha en bra kväll, ses imorgon igen!
Kronprinsessan Máxima och kronprins Willem-Alexander klädd för gala.
1. Foto: All over press via Svenskdamtidning
2. Foto: Scanpix via Ebba Von Sydows blogg
3. Foto: Charles Hammarsten/Stellas Pictures via Svenskdamtidning
4. Foto: Stella Pictures via Svenskdamtidning
5. Foto: Svenskdam via Lotta Wretmans kungliga modeblogg
6. Foto: Svenskdam


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kungligkoll

Hej och välkommen till min blogg. Jag är en ung tjej som bor i Skåne och gillar kungligheter. Här på min blogg skriver jag om deras liv, stil och arbete. Jag ger också boktips och filmtips om kungligheter och svarar på alla frågor jag får så gott jag kan. Hoppas ni följer bloggen, jag uppdaterar så ofta jag kan. Kram!

RSS 2.0