Tillbakablick på året som gått

Ja, nu så tar vi och tittar tillbaka på det kungliga året 2011!

  • Bröllopet i Storbrittanien mellan prins William och Catherine Middleton (29 april)
  • Bröllopet i Monaco mellan furst Albert och Charlene Wittstock (2 juli)
  • Danska kronprinsparet fick tvillingar (8 januari) 
  • Vincent och Josephine blev namnet på tvillingparet (14 april) 
  • Victoria och Daniel ska bli föräldrar! (17 augusti) 
  • Kronprinsessan Victoria fyllde 34 år (14 juli) 
  • Prinsessan Zara gifte sig i Skottland med Mike Tindall (30 juli) 
  • Kung Carl XVI Gustav fyllde 65 år, men fortsätter jobba på (30 april) 
  • Prins Carl Philip har flyttat ihop med Sofia Hellqvist (10 juni) 
  • Mette-Marits halvbror dödades i Terrordådet på Utöya (22 juli) 
  • Prins Philip fick åka in på sjukhus för akuta bröstsmärtor (23 december) 
  • Prinsessan Marie och prins Joachim väntar sitt andra gemensamma barn (24 augusti) 
  • Prins Nikolaos och prinsessan Tatiana ska bli föräldrar (27 oktober)                                                      
Storslagen nobelfest i Stockholm (10 december) 

Hoppas att ni har tyckt om 2011 lika mycket som jag! Men jag känner på mig att 2012 blir ännu bättre, av speciellt en händelse... Ska försöka återkomma med lista om vad som händer i år i helgen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kungligkoll

Hej och välkommen till min blogg. Jag är en ung tjej som bor i Skåne och gillar kungligheter. Här på min blogg skriver jag om deras liv, stil och arbete. Jag ger också boktips och filmtips om kungligheter och svarar på alla frågor jag får så gott jag kan. Hoppas ni följer bloggen, jag uppdaterar så ofta jag kan. Kram!

RSS 2.0