Få kronprinsessan Marys stil!

Här kommer 5 tips på hur du får Marys eleganta, perfekt men aldrig tråkiga stil, läs och följ till punkt och pricka, eller sätt din egen personliga twist på det hela, med mina tips som bas.

1. Håret. Att alltid lägga ner tid på håret gör hela outfiten snyggare. Kör på en snygg och stor knut, en hög eller låg stram hästsvans eller satsa helt enkelt på att ha det utsläppt. Nyansen har varierat genom åren, ibland är det mästan svart och ibland drar det ytterst lite åt rött. Liksom färgen har frisyrerna varierat. Hon har ibland annat haft kortare page, men de senaste åren har Mary hållt fast vid den välstylade frisyren, som slutar nedanför axlarna. Även om du inte har en privat frisör som Mary så försök ändå alltid att ha rent , fint hår. Lägg fem minuter extra på svallet, det gör underverk!

2. Jackor/Kavajer. Mary använder helst chanelinspererade kavajer eller mjuka, midjekorta jackor i ull. Det är ett säkert kort när hon ska representera men ändå vill se chic ut. Mary brukar matcha med kostymbyxor, skyhöga klackar och en liten nätt väska. Kungligt snygg!

3. Skärp. Mary använder gärna ett brett eller smalt skärp över sin outfit, precis som Michelle Obama, det markerar midjan på ett snyggt sett. Det bryter dessutom av och piffar upp en annars ganska enkel, konservativ look.

4. Håraccessoarer/ Coiffer. Istället för att använda stora tantiga hatter så ofta, satsar Mary också på det accessoarer i håret, vilket känns betydligt modernare. Diadem med tygrosetter från Malene Birger är en favorit. De går loss på runt 800 kronor, passa på att fynda när det är rea, som det faktiskt är precis just nu!

5. Spets. Glamouröst , tidlöst och romantiskt. Alltid rätt och aldrig fel helt enkelt. Mina tankar går till modeikonen Grace Kelly och hennes brudklänningen, som nästan alltid koras som den vackraste. Mary använder spets till både vardag och fest, men matchar noga med tuffare inslag, för att det inte ska bli för flickigt. En svart och höghalsad spetsblus till kostymbyxor, eller en spetsklänning som slutar på knät är Marys melodi. Men hon har också flera aftonklänningar med spetsdetaljer i garderoben. Man behöver alltså inte bara använda spets, om man inte vill. Fast det är väldigt läckert!

Det var allt, och med det är Marys vecka här på bloggen över. Glöm inte att fortsätta läsa och titta in på kungligkoll.se, för nästa vecka är det Mette-Marit av Norge som är prinsessan jag kommer syna ut i fingerspetsarna. Imorgon starta vi med det. Nu ska jag snart lägga mig, ska nämligen sitta barnvakt tidigt imorgon. Det blir med andra ord uppdatering om Mette-Marits liv efter lunch. Kram alla mina kungliga läsare! 

P.s bilder kommer självklart om ett litet ögonblick. D.s 
P.s 2 Här kommer några tänkvärda ord som Mary sa när hon blev intervjuad av australiensiska Vogue, och med detta avslutar jag VERKLIGEN Maryveckan: "Det är oerhört viktigt för mig att vara snygg och elegant och korrekt klädd, oavsett tillfälle". D.s





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kungligkoll

Hej och välkommen till min blogg. Jag är en ung tjej som bor i Skåne och gillar kungligheter. Här på min blogg skriver jag om deras liv, stil och arbete. Jag ger också boktips och filmtips om kungligheter och svarar på alla frågor jag får så gott jag kan. Hoppas ni följer bloggen, jag uppdaterar så ofta jag kan. Kram!

RSS 2.0