Marys vackraste klännningar

1. Klänningen Mary bar vid ett statsbesök i Vietnam vintern 2009. Wow, vilken sagoprinsessa Danmark har! Den krämfärgade, enaxlade chiffongklänningen var fantastiskt vacker. På axeln satt en svart rosett, för att det inte skulle bli söt bakelse av hela skapelsen. Klänningen var en av de bästa, om inte bäst, som Mary burit.

2. Klänningen Mary bar vid den privata festen på drottningholm under bröllopsveckan, 17 juni 2010. Vit, böljande chiffong, enaxlat och markerad midja. Så gjorde Mary entré på Victorias och Daniels privata fest på Drottningholm. På den festen överglänste hon Victoria.

3. Klänningen hon bar på Victorias och Daniels bröllopsdag, 19 juni 2010. Många modetyckare var överens om att hon var bäst klädd bland gästerna som anlände till storkyrkan. Hon gick längst den blå mattan i en blekt grågrön chiffongklänning. (Oj vad mcket av det materialet det blev!) Över axelpartiet satt en krämfärgad, nästan osynlig spets, vilket är typiskt Mary. Klänningen, med det korta släpet, var perfekt för ett kungligt försommarbröllop i Stockholm. Favorittiaran med rubiner var med även denna gång, snyggt!

4. Klänningen Mary bar på sin egen bröllopsdag, 14 maj 2004. Den tio kilo tunga klänningen, (ja den vägde så mycket, och krävde en stark, tränad tjej som Mary!) skapades av Uffe Frank och visst gjorde han det med stil!? Klänningen har en väldigt fin ringning och klänningslivet gömmer många välarbetade detaljer. Slöjan, som gått i arv i generationer och är över 100 år gammal, satt fast i en tiara som Mary fått av sina svärföräldrar, pricken över i:et och Mary var fulländad.

5. Klänningen kronprinsessan bar vid bröllopet mellan Joachim och Marie, 24 maj 2008. Mary kan bära upp i stort sett alla färger, till och med denna ljust blekblå klänning. Mary har ett klassiskt, stilrent utseende i sig själv, vilket väger upp de mjuka , böljande volangerna i kjolen. Klänningen har ursöta volangärmar och den fyrkantiga ringningen älskar jag. Till detta åkte självklart favorittiaran på, som så ofta annars!

Bilder kommer strax. Ha det bra, kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kungligkoll

Hej och välkommen till min blogg. Jag är en ung tjej som bor i Skåne och gillar kungligheter. Här på min blogg skriver jag om deras liv, stil och arbete. Jag ger också boktips och filmtips om kungligheter och svarar på alla frågor jag får så gott jag kan. Hoppas ni följer bloggen, jag uppdaterar så ofta jag kan. Kram!

RSS 2.0