Mette-Marits bästa val

1. Klänningen Mette-Marit bar vid utdelningen av Nobels fredspris 2009, och återanvände vid Life Ball i Wien sommaren 2010. Helt underbar! Den isblå, silverglittrande klänningen känns kunglig filmstjärneglamour. Den vackra skapelsen kommer från Mette-Marit favoriten, Valentino och jag tycker att det är den vackraste hon någonsin burit.

2. Brudklänningen hon bar den 25 augusti 2001. Denna klänningen är väldigt vacker. Men främst valde jag den för att den är så mycket Mette-Marit. Brudklänningen ska symbolisera bruden, och det gör verkligen Mette-Marits klänning. Den är enkel men ändå vacker och stilfull. Designern Ove Harder Finseth ville att brudklänningen skulle föra tankarna till böljande sand. Mette-Marit valde ingen stor prinsessklänning. Hon ville ha något hon trivdes i. Och resultatet blev fantastiskt!

3. Klänningen Norges kronprinsessa bar på festkonserten, dagen innan bröllopet mellan Victoria och Daniel, 18 juni 2010. Jag gillar den fyrkantiga ringningen och silverskärpet i midjan, som matchas av den lilla silverväskan. Men det som jag gillar mest med klänningen, ja älskar, är de mjuka små fluffiga volangerna, som utgör ett litet släp. Utan tvekan en av de vackraste på röda mattan den kvällen!

4. Klänningen Mette-Marit bar vid en galamiddag på slottet, under ett statsbesök, juni 2010. Den chockrosa klänningen i det coola materialet balanseras av att modellen är klassisk. Modigt val, snyggt! Bra inspiration för alla trebarnsmammor, vågar ni?!

5. Många modetyckare hade åsikter om att denna blekrosa klänning var mesig och formlös. Men jag tycker om den. Armarna och överdelen i samma mönster bryter av mot den enkla nederdelen. Det formar till klänningen och jag gillar att den sitter löst nertill, det ger klänningen en härlig vidd!

Bilder kommer i nästa inlägg.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kungligkoll

Hej och välkommen till min blogg. Jag är en ung tjej som bor i Skåne och gillar kungligheter. Här på min blogg skriver jag om deras liv, stil och arbete. Jag ger också boktips och filmtips om kungligheter och svarar på alla frågor jag får så gott jag kan. Hoppas ni följer bloggen, jag uppdaterar så ofta jag kan. Kram!

RSS 2.0