Tillbaka blick: Victoria och Daniels bröllop

Det gick ett sus genom Storkyrkan. Alla drog efter andan. Anledningen? Victoria. Hovet hade planerat i över ett år för det svenska bröllopet. Det var 33 år sen sist, på dagen så visst var det efterlängtat! När Victoria gick mot sin Daniel såg hon så stolt ut, så värdig sin brudklänning skapad av Per Engsheden. Visst föll en tår ner för Daniels kind under cermonin, och Victora torkade ömt bort med sin hand. I hela Storkyrkan, ja i hela Stockholm och Sverige var det kärlek i luften. Alla kameror var riktade mot brudparet men de hade bara ögon för varandra. Det blev en enormt känslosam dag för dem, inte minst när de åkte häst och vagn genom Stockholm och fick möta svenska folkets kärlek. Eller som kronprinsessan sa: Det här är den absolut största dagen i vårt liv. Jag var där, stod och väntade i timmar för att få en glimt av dem, för att sedan springa till balkongen där de vinkade till mig och hundra tusen andra. Ingen kunde ta miste på hur mycket de älskar varandra. Här följer ett bildspel från dagen, den 19 juni 2010 då Sverige fick en ny prins.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kungligkoll

Hej och välkommen till min blogg. Jag är en ung tjej som bor i Skåne och gillar kungligheter. Här på min blogg skriver jag om deras liv, stil och arbete. Jag ger också boktips och filmtips om kungligheter och svarar på alla frågor jag får så gott jag kan. Hoppas ni följer bloggen, jag uppdaterar så ofta jag kan. Kram!

RSS 2.0